Een nieuwe start met het oude

Een nieuwe start samen met het oude

 

 

Besten, dit is mijn eerste blog op blogger maar zoals je hieronder kan zien is het bloggen mij niet echt vreemd. Na een tijdje geblogt te hebben op windows live spaces leek mij nu de tijd rijp om mijn blog te verplaatsen naar blogger. Maar vermits microsoft het niet ondersteunt om een geheel archief over te zetten moet ik het op deze manier doen. Scroll er eens door en lees wat je interesseert zou ik zeggen.
Tot de volgende
Uw blogger

March 09

Forbes

Het blad Forbes is een crack in lijstjes, en vandaag was het weer zo ver, de lijst met alle (dollar)miljardairs ter wereld werd gepubliceerd.

Microsoft Versus GoogleDe IT sector mocht wederom juichen want niet alleen stond Bill gates voor de elfde maal op de eerste plaats, ook Larry Page en Sedrey Brin (de oprichters van google) maakten een enorme sprong over een heleboel iconen uit de ict wereld en staan nu op de respectievelijk 25ste en 26ste plaats.

Hiermee sprongen ze ook over steve jobs die op een zeer verdienstelijke 49ste plaats strandde, ter vergelijking , er staan twee belgen in de top 949 waarvan 1 in de top 800 en de andere op de zevende laatste plaats of zoiets.

 
 

 

March 06

Transnationalen

Wie herinnert er zich nog Gilberke uit de hilarische sketch in alles kan beter met de rutte 98?

Wel deze Gilbert, die zich ook nog met serieuze dingen bezighoudt, heeft een boek geschreven.Symfonie in zwart met wit is de titel.

Het gaat over transnationalen. Mensen die vroeger in de kolonies woonden maar nu in Belgie, dus eigenlijk gaat het vooral over congolezen en een paar verdwaalde belgen , alhoewel , iedereen kent wel iemand wiens ouders in Congo woonden niet?

Ik vind het eigenlijk een schitterende uitvinding dat woord , transnationalen, als we dit nu eens zouden gebruiken voor alle buitenlanders waarvoor Belgie hun tweede thuisland is. Transnationalen klinkt toch duizend keer beter als allochtonen … niet?

 

 

March 05

de comeback van de commodore

Ik las een van de dagen in de metro dat commodore een comeback plant.

Voor degenen die het niet weten , de commodore 64 was zowat de doorbraak van de spelletjes pc in vele huiskamers.

Ik zie mijzelf nog uren en uren zagen bij mijn papa om toch maar eventjes op de “donaldduckcomputer” (zo genoemd omdat mijn favoriete spel erop iets met donaldduck was) te mogen spelen. Dan haalde hij die toen nog maar tien jaar oude computer uit een grote houten kist vanop de zolder en mocht ik mij weer eventjes laten gaan. Eventjes maar want te lang was niet goed voor kleine kindjes.

Ik voel me oud als deze machine onder de vorm van een draagbare palmtop die als link tussen servers werkt al zijn comeback plant terwijl van mij volgens mijn bescheiden mening de versie 1.0 nog niet eens af is. Maarja zoals ooit iemand heeft gezegd, een programma of toestel moet helemaal niet goed zijn , het moet er gewoon leuk uitzien en doen alsof het goed werkt. Als je dan later verbeteringen aanbrengt kom je tot namen met zelfs cijfers achter de komma zoals versie 2.7 en 3.4 . Als het van de eerste keer goed zou zijn zou het gewoon bij versie 1.0 blijven. Wel ik probeer de versie van mijn eigen op een 1.0 te houden zonder veranderingen aan te moeten brengen. Maar dan duurt het ontwikkelen natuurlijk wel iets langer…

 

 

March 04

Een nieuwe maan

Beste lezer van mijn blog.

Zoals u merkt is deze blog de laatste tijd wat aan het slabakken , weinig posts , weinig inspiratie tot diepgravende emotie oproepende en intelectuele teksten. Dit alles zette mij aan het denken en vanaf nu gooi ik het over een andere boeg.

Gedaan met het intelectueel doen, terug naar de belevenissen van de gewone man in de straat , neem nu de maansverduistering van gisteren, was dat geen schitterende bedoening? Voor degenen die het gemist zouden hebben heb ik er een paar foto’s van getrokken , voor degenen die het nog eens opnieuw zouden willen zien ook natuurlijk.

Een volledig nieuwe weg betekent spijtig genoeg ook geen muziektip of spreuk van de dag meer edoch zal ik het niet nalaten om jullie op tijd en stond een mooi muziekje aan te raden of als uitsmijter een mooie uitspraak mee te geven.

hopend dat mijn nieuwe aanpak aanslaat. Uw blogger.

 
 
 
 
 
 
 
 

 

December 31

2007

Beste bezoeker van mijn space,

ik zie net dat ik 2007 bezoekers op mijn space heb gehad

maar we zijn dan ook…

Weeral een jaar verder,

een jaartje meer,

een tiende van en decennia is gepasseerd,

maar gelukkig blijven wij

zoals steeds paraat

om u te amuseren met meer gezever

en gepraat.

2006 was een jaar waarin veel gebeurde als je er de jaaroverzichten op naslaagt.

Maar het spijtige vind ik dat er altijd bijna alleen maar slechte dingen worden getoond in de jaaroverzichten.

De dood van Joe van Holsbeeck, racistische moorden in antwerpen, de godsdienstrellen rond de mohammedcartoons,de ontslagen bij volkswagen vorst, en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Maar laten we het eens hebben over de goede dingen die dit jaar gebeurden, de economie draaide als nooit te voren als we de beurzen mogen geloven, een groei van liefst 20 procent. Liefdadigheidsacties zoals music for life op studio brussel brengen onverhoopt enorm veel geld op. Over heel België trekt een golf van solidariteit door de 0110 concerten georganiseerd door tom barman. En nu zullen sommigen zeggen dat hij het alleen voor de publiciteit gedaan heeft , maar is het niet veel makkelijker van gewoon niets te doen dan te proberen je kop uit te steken en te proberen iets te veranderen. Bono probeert het al jaren in zijn strijd tegen aids en voor de kwijtschelding van de schulden van de armste landen ter wereld en met succes. Op de wereldklimaatconferentie worden de wereldleiders getrakteerd op de film van Al gore, an inconvenienth truth. Door een gewone huisvrouw krijgen vele van die ministeres en presidenten oog voor het probleem en proberen ze er samen iets aan te doen.

Ik wil eigenlijk gewoon zeggen, het gaat goed met deze wereld en we mogen onze ogen niet sluiten voor de slechte dingen die er gebeuren ,maar moeten ook onze aandacht vestigen op de goede dingen die er gebeuren in deze wereld!

Als we die goede dingen zien, kunnen we beseffen hoe we de slechte dingen ook kunnen aanpakken.

Voila, tot zover mijn nieuwjaarswensen aan jullie.

En omdat iedereen er toch aan meedoet krijgen jullie hier nog mijn samenvattig van mijn einderjaarslijstjes.

Muziek

cd’s van het jaar (belgie)

hammerhead- A brand

pocket revolution-dEUS

Wereld

Costello music- the fratellis

coldcut-sound mirrors

Song van het jaar

belgie

british mode- goose

hammerhead-A brand

Wereld

when the sun goes down- arctic monkeys

you gonna want me- tiga

Belgische belofte

foxylane

the van jets

Film

film van het jaar

thank you for smoking

V for vendetta

actrice van het jaar

lindsay lohan

Politiek

politicus van het jaar (belgie)

yves leterme

wereld

/

slechtste politicus sinds het bestaan der mensheid

George W. Bush

gebeurtenis

gebeurtenis van het jaar (belgie)

de 0110 concerten

Wereld

proces van saddam en alles wat eraan vooraf ging

Zemst laar city

het feit dat ik er volledig in eerste zit doorwas

jeeeeeeeeeej!

Sport

sportman van het jaar

belgie

tom boonen

wereld

betinni

sportvrouw van het jaar

belgie

tia hellebaut

Wereld

Isinbayeva

Dat waren ze dan , mijn eindejaarsfavorieten, hopelijk hadden jullie er iets aan!

salutjes en tot de volgende!

Uw blogger

 

 

June 14

Contacten

Onlangs zag ik op TV één een man beweren dat iedereen om en bij de 250 contacten had. Het programma ging over netwerken van mensen en hoe je netwerk uit te breiden. Want als u het nog niet gemerkt zou hebben , netwerken wordt alsmaar belangrijker in deze wereld waar iedereen om zijn strohalmpje strijd.

Een netwerk van een persoon bestaat volgens de persoon in het programma uit verschillende contacten. Hij noemt iemand een contact wanneer je iemand kunt bellen en de man of vrouw die je gebeld hebt weet wie je bent. Nu lijkt 250 mensen die je zomaar onmiddelijk aan de telefoon herkennen toch wel een beetje veel , sommige mensen hebben misschien wel zoveel mensen in hun gsm staan of op hun msn lijst maar wie durft er met zekerheid te zeggen dat hij ze allemaal zou herkennen aan de telefoon , of zelfs allemaal van uiterlijk zou kennen?

Nee , stel dat iedereen zo om en bij de 100 echte contacten heeft ,wat toch ook al mooi is. Dan zou dit betekenen dat je 100 mensen kent die op hun beurt allemaal honderd mensen kennen. je zou dus 10000 contacten van de tweede graad hebben! Natuurlijk moet hier een nuance op gemaakt worden want ja er zijn natuurlijk ook mensen die jij kent die de andere mensen ook kennen dus het zijn geen unieke contacten .Ik heb ooit ergens gelezen dat we in acht graden de hele wereldbevolking kunnen bereiken. Dat zou dus betekenen dat er tussen elke mens op deze aardbol slechts acht verschillende mensen zitten.Het is dus het principe van jij kent iemand die iemand kent die iemand kent die iemand anders kent ,die iemand anders zou dan een contact in de vierde graad zijn.

Dit is niet zo slecht bedacht als je maar 17 unieke contacten(contacten die niemand anders van je contacten kent) per persoon nodig hebt om aan die acht graden te komen 17^8 is ongeveer zeven miljard dus dan kom je wel toe met de hele wereldbevolking. Maar laten wie deze stellingen nu eens aan de realiteit toetsen.Bijvoorbeeld , hoeveel mensen zitten er tussen mij en Bush? Ik ken de schepen van jongeren in Zemst , die kent op zijn beurt Tom Dehaene ,zoon van Jean luc , Jean luc kent ongetwijfeld Guy verhofstadt en als die naar Bush belt weet die wel wie hij is.Voila , Bush is een contact van de vijfde graad van mij.Maar misschien ging dit iets te makkelijk. Laten we eventjes proberen met iemand anders .Neem Bono, nu moet ik toch al wel eventjes goed gaan nadenken, ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat als Bush Bono belt dat hij die natuurlijk ook kent maar dat zou het allemaal iets te simpel maken. Omdat Bush zijn contacten waarschijnlijk veel uitgebreider zijn dan die van de doorsnee mens.Ik ga nu zoeken naar een link die ik heb met de muziekindustrie.Of met andere woorden , iemand die ik ken die in de muziekindustrie werkt.

Na een tijdje zoeken heb ik het toch gevonden, Ik ken de zoon van de gitarist van pitti pollack , pitti pollack heeft vroeger nog eens samen in een project gezeten met axl peleman(wie dit niet gelooft kan dit opzoeken op het net), axl peleman kent zeker herman schueremans en als die belt naar bono weet die ook wie hij is!

Bono is dus een contact van de Zesde graad van mij.

En zou zou ik als ik nog goed zoek wel een heleboel wereldsterren en grote leiders als contacten van maximum de achtste graad kunnen beschouwen. Dus eigenlijk is het toch maar een kleine wereld , als er maar vijf mensen zijn tussen mij en de man die op een knopje drukt waardoor er een heel land gebombardeerd wordt…

Probeer het ook eens bij jezelf, ik wed dat je met een beetje denkwerk tot bij een bekend persoon geraakt!

hoogachtend

Uw blogger

muziektip van de dag:Fatboy slim-weapon of choice

spreuk van de dag:De wereld is als een schaakspel, waarin wij allemaal pionnetjes zijn

P.S.:voor degenen die de vergelijking niet doorhadden , tussen elk pionnetje op een schaakbord kan men maximum acht andere pionnetjes zetten…

 

 

May 03

123456

Beste mensen be prepared voor een once in a lifetime experience , vannacht om 01:02:03 zal de datum exact 01:02:03 04-05-06

oftewel 123456

allemaal opblijven dus zodat we deze heugelijke gebeurtenis kunnen meemaken.

Verder ben je eigenlijk niets met dit weetje, maar stel je eens voor dat je net op dat tijdstip geboren wordt.

Misschien gebeurd er dan wel iets speciaals met jou omdat je op een datum en uur met 6 opeenvolgende cijfers wordt geboren.

Net als met die aap op mijn test mechanica laatst, de vraag luide

“een aap hangt in een boom , jij als jager schiet met een pijl naar de aap, als de aap net valt als je schiet , waar raak je hem dan?”

mogelijke antwoorden

-onder het hart

-boven het hart

-in het hart

-ik weet het niet

natuurlijk zou een juist antwoord zijn , ik weet het niet

tenzij je het wel weet natuurlijk , maar wie kan nu controleren of je iets weet of niet weet ?

Spijtig genoeg zit de wereld zo niet in elkaar.

Want voor het antwoord “ik weet het niet” kreeg je geen punten naar het schijnt.

Toch kwamen er bij deze vraag heel wat bedenkingen bij mij op.

Mijn eerste bedenking was:

Hing de aap met zijn handen of met zijn staart in de boom?

Dit is toch wel redelijk belangrijk om te weten denk ik want als hij valt als hij met zij staart in de boom hangt raak je hem uiteraard net op de omgekeerde plaats als dat hij met zijn poten aan de tak zou zwieren.

Een tweede overpeinzing die mijn hoofd doorging was welk soort aap het was.

Want zeg nu zelf, een gorrilla zal toch wel veel sneller vallen dan een oenka of gibbon, vermits ze allen met een valversnelling van 9,81 meter per seconde zouden vallen.

en natuurlijk van hoe hoog vallen ze?

Ik ben het eens allemaal gaan uizoeken en vond dat de gemiddelde oerwoudboom zo’n dertig meter hoog is .

stel dat de aap op een kleine hoogte zat pakweg een twintig meter en dat hij valt met een valversnelling van 9,81 meter per seconde dan zou hij dus afhankelijk van zijn gewicht na een bepaalde tijd de grond raken.

Tenzij het zo een vliegaap is natuurlijk maar dat zou ons te ver brengen…

Apen wegen tussen de 500 gram en de 200 kilogram las ik ergens

stel dat we de grootste exemplaren eruit zouden laten om een beter schifting te maken dan zou de gemiddelde aap dus iets van een 50 kilo wegen.

Vermits F=m.a zal de kracht waarmee de aap tegen de oerwoudgrond gesmakt wordt gelijk zijn aan ongeveer 500 newton, om je er even een idee van te geven , de kracht nodig om een zware deur met pneumatische trekker open te doen is 15 newtone, stel dat je geplet wordt door een kracht die bijna 40 keer zo groot is dan is de kans op overleven zeer klein.

Mijn conlusie is dus ,

Als je de aap al zou missen met je pijl dan zou hij uiteindelijk toch te pletter storten op de grond en zal je hem toch nog lekker mee naar huis kunnen nemen om aan de moeder en de kindjes te laten zien.

Voila mechanisch probleem opgelost , zo simpel is dat…

Uw blogger
Muziektip van de dag:monkey gone to heaven – pixies

Spreuk van de dag:

“Well you know , beatstreet is a lesson to , you can’t let the streets beat you.”

 

 

April 20

999

Beste eerste lezer van dit bericht

proficiat u bent de duizendste bezoeker van mijn space

alstublief maak u direct kenbaar door een comment achter te laten

dank

 
 

 

December 25

Kerstmis

Vrolijk kerstfeest allemaal,

flikkers hangen in de bomen

en potten staan op het vuur

iedereen heeft lekker eten maar denk ook ondertussen eens aan iedereen die het niet zo goed heeft ,deel daarom met die mensen op welke manier ook

en schenk de mensen die je na aan het hart liggen wat warmte en geluk

,maak het terug goed met de mensen waar het niet zo goed meer mee ging

want he,kerstmis is toch het feest van de vrede en liefde

uw bloggende kerstboodschap
muziektip van de dag:I’m dreaming of a white christmas

Spreuk van de dag

Vrolijk kerstfeest mensen ,en voor jou ook meneer , evenals voor jou mevrouw

 

 

December 20

verhaaltjes van de ondergrond

Beste mensen en aanverwanten ,

er is goed nieuws ,mijn blog heeft al zeker vier lezers

waarvan er wel drie trouwe fans zijn. Zij die dit zijn zullen het wel weten zeker.

Waarover ik het vandaag wil hebben is kansrekenen.

Het komt door iets dat ik op tv zag . Iedereen kent de lotto en de joker ,nu zag ik een aantal weken geleden op één iets gelijkaardig, het noemde Pick 3

de gokfanaten onder ons zullen het wel kennen ,voor de anderen geef ik snel een kleine toelichting, het is een spel waarbij drie cijfers worden gekozen tussen 0 en 9

een cijfer kan meerdere keren voorkomen en je wint als je de juiste combinatie kan voorspellen die de drie cijfers zullen vormen.

Nu keek ik een week geleden ongeveer toevallig naar de Pick 3 trekking

en het eerste cijfer was 0, tot mijn grote verbazing was het tweede cijfer ook 0 en ik werd met verstomming geslagen toen het derde cijfer ook 0 bleek te zijn.

Was dit een speling van het lot of gewoon puur toeval?

De niet erg romantische oplossing was dat het puur toeval was.

De kans dat je 000 trekt of 547 of 827 is evengroot vermits er tussen 000 en 999 nog 998 getallen zitten en je voor elk getal dus een kans van 1 op 1000 hebt om het te trekken.

Maar nu , hoe komt het dat ik , die maar voor de eerst keer in mijn leven de trekking van Pick 3 zag nu net die combinatie zag?

Wel , ook hier is een logische verklaring voor, een mens kijkt gemiddeld 2 uur per dag TV , Pick drie loopt al 5 jaar onafgebroken op TV ,elke dag dat betekent dus dat er al ongeveer 2000 afleveringen geweest zijn en dat statistisch gezien elke combinatie dus al twee keer getrokken is.

als ik dan nog rekening houd met het feit dat mijn Tv kijkuren verlaten met de jaren en dat ik toch aan die 2 uur per dag blijf moet er dus ooit een moment komen dat Pick 3 midden in mijn Tv avond ligt (vermits het altijd op hetzelfde uur ergens laat op de avond wordt uitgezonden)

logisch dan toch dat ik als ik de eerste keer dat ik Pick 3 zie , Het getal 000 zie.

De volgende keer zal het waarschijnlijk dan 001 zijn en de keer daarna 002

de vraag is natuurlijk enkel wanneer ik dat ga zien , want anders konden jullie jullie biljetten al beginnen in te vullen.

ik groet u bij deze en hou u op de hoogt van verdere trekkingen

uw blogger (die tot de constatie komt dat dit maar een zwakke blog is en de volgende keer beter zijn best zal doen)

Muziektip van de dag

ain’t talking ‘bout Dub-apollo 440

Spreuk van de dag

ik kan het niet zei den domme en hij kon het niet , ik kan het wel zei de slimme en hij kon het wel

 

 

December 09

Er moet meer gelachen worden

Beste mensen die mijn blog moedig blijven volgen in de hoop er eindelijk iets interessants te vinden

ER MOET MEER GELACHEN WORDEN

ik liep gisteren in de bibliotheek van mechelen rond op zoek naar een goed boek.

De rede dat ik in de bibliotheek was omdat ik een boete moest betalen.

De bediende aan de balie vroeg me of ik dertig euro bij me had

“spijtig genoeg wel antwoordde ik met een glimlach”

De man bleef me nors aankijken en smeet de protonmachine haast van de tafel in plaats van ze netjes neer te zetten. Ik betaalde en vroeg al lachend :” kan ik de volgende keer geen werkstraf krijgen in plaats van te betalen” maar de heer aan de balie (die je bezwaarlijk een heer kon noemen) antwoordde dat ik niet ambetant moest doen en dat ik maar op tijd mijn boeken moest binnendoen.

Toen ging ik dus maar een boek zoeken waar ik mee kon lachen , de ingewijden van de bib zullen weten dat op de boeken in Mechelen icoontjes zijn aangebracht aan de hand van het genre, een grappig boek draagt een smiley.

Ik vond welgeteld drie smileys bij de volwassenen literatuur. Tegenover meer dan vijftig bij de 14+ . Ik heb deze drie boeken dan maar uitgeleend en ben begonnen in het eerste dat wel grappig is maar nu toch niet het grappigste boek dat ik ooit gelezen heb (dat moet als tiener waarschijnlijk “geen wonder dat moeder met de goudvissen praat” geweest zijn).

Is het zo moeilijk om een grappig boek te schrijven of denken schrijvers dat ze niet serieus gaan genomen worden als ze niet serieuze boeken schrijven?

Een andere mogelijkheid is natuurlijk ook dat alle grappige boeken uitgeleend waren , wat mij redelijk onwaarschijnlijk lijkt maar het kan altijd natuurlijk.

Bij deze dus mijn oproep naar de schrijvers van deze wereld, laat ons lachen , met subtiele woordgrapjes , met het aanpassen van serieuze theorieën of gewoon door jezelf te zijn en niet die serieuze mens die serieuze boeken schrijft.

En als alle mensen dan je boeken lezen en de glimlach verschijnt op hun aangezicht zal de wereld er een pak leuker uitzien.

spreuk van de dag

Don’t take live to seriously, you’ll never get out of it alive

muziektip: paid in full color – coldcut

 

 

November 03

de ondragelijke lichtheid van het bestaan

Vandaag vroeg mijn broertje van acht jaar aan mij wat het betekende om volwassen te zijn. Ik antwoorde hem tussen je achttien en je 24 betekent dat veel plezier en weinig verantwoordelijkheid.Tussen je 25 en je 40 betekent dat veel verantwoordelijkheid en minder plezier. Tussen je 41 en je 65 betekent het (buiten het bang afwachten of je pensioenleeftijd nu gaat verschoven worden of niet) veel werken maar ook terug meer van je leven genieten.

En na je 65 betekent het genieten met volle teugen op elke manier die je nog kan beleven.

Toen vroeg hij mij hoe ik dat allemaal wist.Want ik ben tenslotten nog maar net achttien.

Daar stond ik dan met mijn mond vol tanden en ik moest hem het antwoord schuldig blijven.

Ik die dacht over de levenswijsheid van een volwassene te beschikken werd van de kaart gebracht door 1 simpele vraag van een achtjarige. “hoe weet je dat , je bent tenslotte nog maar net volwassen?”.

Misschien moeten we ons eerst maar eens afvragen hoe het was om niet volwassen te zijn.

uw nederige dienaar

muziektip:give it away-red hot chili peppers

spreuk van de dag

we zullen zien zei de blinde man en hij liep tegen een paal

 

31 oktober

vertrokken of niet?

beste mensen

het gaat goed met deze wereld

ondanks de vogelpest die over het land heerst , schandalen die ontstaan over naakte maria afbeeldingen en een premier wiens spleet tussen zijn tanden zo groot is dat er het hele eindeloopbaandossier kan tussensteken samen met nog enkele pagina’s vol argumentatie wie of wat nu de grootste belg moet worden.

Om eventjes door te gaan op die grootste belg. Eigenlijk speken we hier over de grootste vlaming want zowel de walen als het duitstalige gedeelte van ons land kiezen elk hun grootste belg en de kans dat deze alledrie dezelfde zijn is zeer miniem zoniet verwaarloosbaar. Maar het gaat goed met deze wereld want we zijn gelukkig, er is geen mediahype rond de ramp in pakistan maar toch worden er dingen voor gedaan. Allerheiligen is op komst en toch stijgen de temperaturen vlotjes boven de 20 graden.

Mensen lopen fluitend door de straten en zeggen elkaar gedag, er heerst een sfeer van optimisme in dit kleine land.

En dit allemaal omdat de tijd een beetje heeft stilgestaan dit weekend.

Big ben (de klokkentoren van Londen )werd namelijk gerepareerd en sloeg daarom een paar dagjes niet.

Een studie heeft uitgewezen dat de mensen die rond big ben wonen en werken dit weekend veel minder gestressd waren dan op andere dagen.

Het gaat dus goed met deze wereld want nu er een remedie gevonden is tegen de stress kunnen we nu eindelijk wetenschappelijk gestaafd allemaal doen wat we al jaren willen doen. Smijt die vervelende wekker buiten, gooi dat irritant tikkende horloge weg en laat je leiden door je instinct en het beetje tijdsgevoel dat je nog rest.

Je zal zien , je levenskwaliteit zal erop vooruit gaan en stress zal niet meer jouw deel zijn.

Tot zover mijn tip voor deze dag om je je bestaan op te fleuren.

luister naar muziek

bijvoorbeeld debaser van de pixies

en vooral let niet op de tijd.

spreuk van de dag

iedereen heeft zijn prijs

uw blogger

 
 

 

October 30

tweede blog

bij deze verwelkom ik mijn vele fans al terug op mijn bloggende wereld

hierbij geef ik mijn visie op de belangrijke feiten van het weekend.

Er was dit weekend maar 1 belangrijk wereldfeit .

De verandering van het uur van zomer naar winter uur.

Volgens mijn ervaring is dit altijd een tijd waarin mensen zeer blij zijn.

Dit ligt waarschijnlijk aan het feit dat ze denken dat ze een uur langer mogen slapen.

Maar niets is minder waar eigenlijk. Deze mensen laten zich vangen door een trukje van de maatschappij.

Het winteruur is enkel en alleen uitgevonden om de productiviteit van de mensen op te drijven.

Vermits het dit weekend opeens een uur vroeger licht werd werden de mensen toch vroeger wakker en bleven ze de tijd die ze normaal zouden extra slapen tobben over wat ze zouden doen met hun dag vandaag.

Ook morgen (maandag) wanneer het werkvolk zich weer naar de werkvloer begeeft zal het vroeger licht zijn en zal men dus met een vrolijker hart naar het werk vertrekken.Want zeg het nu zelf zonlicht zorgt toch voor blijde gezichten , zeker in deze tijd waarin de zon harder schijnt als in de zomer.

Maar… en dan komt de aap uit de mouw – om zes uur wanneer de meeste mensen thuiskomen is het al terug donker en neemt hun gemoed een diepe duik naar de diepe diepten van de winterdepressie.

Waardoor mensen over dingen beginnen na te denken als het veranderen van het uur van zomer naar winter uur. Het was dus eigenlijk de bedoeling van de overheden om de productiviteit in de winter op te drijven doormiddel van de dag in het zonnetje te laten beginnen, spijtig genoeg dachten ze er niet bij na dat het dan ook vroeger donker is. Bij deze pleit ik er dus voor om het zomer en winter uur af te schaffen.

Schaf het af en luister wat meer naar muziek.

Mijn muziektip voor deze blog is

New life van depeche mode

luister en je zal gehoord worden

spreuk van de dag

eet en word niet gegeten

uw bloggende medemens

 

October 27

blog

dit is officieel mijn eerst blog in heel mijn leven

in blogs schrijf je wat je doet of schrijf je grappige dingen

dat is wat ze mij verteld hebben

maar is dit wel waar?

is een blog daarvoor gemaakt?

dit zal u later vernemen in mijn visie op bloggen

~ door hoofdtelefoon op maart 11, 2007.

Geef een reactie

 
