Italianen

Misschien moet ik met deze titel toch maar oppassen of de rode ridder valt mij aan samen met zijn (overigens een pak sympathiekere) sponzen vriend. Maar sinds gisteren hebben we dus een italiaanse op bezoek. Dit is een rechtstreeks gevolg van de uitwisseling die mijn zus naar italie heeft gedaan. Voor wat hoort wat noemt zoiets. Op het eerste zicht ziet het er een redelijk verlegen meisje uit ,maar die eerste indruk kan natuurlijk nog bijgestuurd worden. Het beloofd alleszins een week vol lekker belgisch eten en verassingen te worden ten huize van uw blogger. Toen ik gisteren de boodschappen bekeek zat er niets dan lekkers in , balletjes met krieken , pensen met appelmoes, friet met biefstuk, witlof en hesp samen met alle ingredienten om kaassaus te maken… het beloofd hier een echt feestweekje te worden. We hebben zelfs speciaal een nieuwe frietketel gaan kopen omdat de oude kapot was maar ik ben er zeker van als we onze buitenlandse bezoeker niet hadden gehad het nog wel een tijdje langer had geduurd eer we een nieuwe hadden.

ik verwacht me ook aan een week vol spraakverwarringen,ter illustratie een dialoog die mijn zus voerde in italie met onze belladonna :

Voor het begin van dit gesprek had de italiaanse een bord uit de kast genomen…

italy:“are you hanry?”

belgium:”no why should I be angry?”

italy:”but are you really not hangry?”

belgium:”No I’m NOT angry”

italy:”so we don’t have to eat?”

belgium:”Eat?”

italiehonger doet rare dingen met de mensen…

~ door hoofdtelefoon op maart 17, 2007.

Geef een reactie

 
