Knopjes draaien

Na het lezen van de post bij Michel over het aankopen moest ik eens diep in eigen boezem kijken.
Hoeveel instrumenten dat ik hier niet heb staan…
Een bugel, waar ik al sinds mijn zevende levensjaar op speel, een trompet ,wat praktisch hetzelfde is, een drietal acoustische gitaren, een elektrische gitaar, twee basgitaren ,waar ik ook op speel in mijn groepje ,een cornet ,een tuba , een mini cornet-een echte besson die we voor maar 20 euro op de kop hebben kunnen tikken-, een drumstel van mijn broer…
qua elektronische dingen heb ik alles praktisch op mijn computer staan, reason, ableton, cubase, een hoop VST plugins, en dan komen de pronkstukjes van mijn collectie, met knopjes om aan te draaien, Een originele mackie mengpaneel type 1604. En dan komt mijn paradepaardje, een korg MS 20. Wat gaat er boven een echte synthesizer waarbij je nog echt het gevoel hebt dat alles wat je doet door de knopjes gestuurd wordt. Eentje waarbij je nooit exact hetzelfde geluid uit krijgt, wat je van al die computers niet kan zeggen. Het is heerlijk om te draaien aan knopjes en echt het geluid te voelen,en dan spreek ik nog niet aan al die draadjes waarmee je nog zelf in realtime kan kiezen welke verbindingen je tussen al die hardware maakt en welke filter je aansluit op welke ingang, ach , ik mag dan niet oud zijn , het sentiment naar die oude analoge bakken heb ik wel…
https://i1.wp.com/www.synrise.de/user/ms-20/ms-20_2.jpg

~ door hoofdtelefoon op maart 28, 2007.

Geef een reactie

 
