2nd,3d,4th,5th and 6th life

Vandaag stond er in de focus knack een artikel over de concurrenten van second life. Nu ben ik helemaal geen fan van dit gebeuren en vind ik het allemaal veel te overroepen . En toch kon ik het niet laten om ze allemaal eens in de rapte te proberen. Maar eigenlijk kom ik tot niet veel andere conclusies als het weekblad in kwestie, ook al vertoefde ik maximum 10 minuutjes in elke wereld.

Een overzichtje

SECOND LIFE
De meest gehypte maar zeker niet de eerste en ook niet de vlotst draaiende (waarschijnlijk door het grote aantal deelnemers) Eigenlijk meer een tweede leven van de chatboxen dan een echte wereld. Buiten dan voor degenen die er echt geld tegenaan gaan gooien en gronden beginnen te kopen en te verkopen maarja wie houdt zich daar nu mee bezig.
https://i1.wp.com/www.gameogre.com/reviewdirectory/upload/Second%20Life.jpg
http://www.secondlife.com

THERE

Volgens de knack bekend geworden door MTV. Verschilt eigenlijk niet veel van second life, alleen dat dit speeltje nog meer fungeert als chatbox dan second life. Na een halve minuut werd ik al aangesproken door een raar uitzient ventje. Toen bleek dat hij niets nuttig te zeggen had ben ik maar weggegaan.

http://www.there.com

Entropia universe

Volgens mij de wereld met de mooiste graphics, mede door het fantasy deel dat erin verwerkt zit, zwaar om te laden maar nog wel doenbaar. Hier draait volgens Knack alles om het ondersteunen van de economie. Wat ook wel te merken viel, alles verliep er veel gejaagder. Voor de rest was er niet zoveel verschil (again) met de twee andere werelden hierboven.
De afbeelding “http://www-personal.umich.edu/~esrabkin/pics/entropia.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Active worlds

De oudste (sinds 1997!!) maar dat is er dan ook wel aan te merken, het makkelijkst om te laden maar de graphics doen je dan ook wel denken aan een computerspelletje van eind jaren negentig. Voor de rest is dit wel de enige site die effectief meedeelt dat het de bedoeling is van een 3D chatbox te zijn.

http://www.activeworlds.com

Red light center

Eindelijk eens een ander concept.
Een adults only world waar je je volledig kan inleven in de rosse buurt en waarin de erotiek gaat van vulgaire spelletjes tot erotic Art. De moeite om eens een bezoekje te brengen, niet voor de seks natuurlijk maar omdat ik het interessant vond om eens te zien hoe die mensen zich nu in zo’n virtueel schipperskwartier gedragen. Natuurlijk zonder schroom en complexen…

http://www.redlightcenter.com

HABBO

En last but not least habbo, ondanks het feit dat second life het meeste publiciteit krijgt is deze online wereld met zijn grote pixels die je doet denken aan mario bross echt wel de sympathiekste , al is het alleen al maar om het feit dat hij niet streeft naar realiteit maar gewoon naar een leuke ontspanning en gewoon het niets doen in het echte leven naar het internet vertaald zodat je je minder nutteloos voelt (maar het nog altijd wel bent 🙂 )

http://www.habbo.com

Het echte leven

Het leven waar ik tot nu toe toch nog de beste ervaringen mee heb en waar ik zolang mogelijk in wil blijven en er zeker niet mee wil stoppen als men de stekker van mijn computer uittrekt.
Zo goed dat het wel echt lijkt! Maar is het dat wel?


hoofdtelefoon.blogspot.com

/*edit: het artikel is hier te vinden, met dank aan greet*/

~ door hoofdtelefoon op april 11, 2007.

Geef een reactie

 
