Metatale

Metatale is online, ik had er al wel over gehoord maar was nu toch wel benieuwd wat het ging zijn met die analyzers van de Vlaamse blogosfeer. Maar veel nieuws heb ik uit hun whitepaper nog niet gehaald.
Natuurlijk hebben de meest invloedrijke blogs de meeste inkomende links , want het zijn de grote voorbeelden en door naar hen te linken probeer je hen ook eens op jouw blogje terecht te laten komen. Zo becommentarieerde Pietel mijn post over de verschillende online werelden, en man content dat ik daarvan werd, want dan merk je dat het ergens geapprecieerd wordt al dat geschrijf en als het dan nog is door een van die grote meneren in bloglandschap is dat enorm plezant.

Natuurlijk hebben de meest invloedrijke blogs de meeste posts ,want hoe meer je post hoe meer mensen terugkomen om snel iets nieuws te lezen , zodat je natuurlijk veel en frequente bezoekers hebt. Dat werkt trouwens ook omgekeerd, hoe meer bezoekers een blog heeft hoe meer de maker ervan nog zijn best gaat doen om dat bezoekersaantal te behouden, zoniet te verbeteren. Dus gaat hij nog meer bloggen.

Natuurlijk hebben de meest invloedrijke blogs de meeste uitgaande links want hoe meer uitgaande links je zet hoe sympathieker je bent en hoe beter voor jou want als er al een paar van die uitgaande links ook naar jou linken heb je weeral wat lezers gewonnen.

Kortom , alle feiten worden hier bevestigd. Michel staat op 3 , Pietel op 4, asfaltkonijn op 9 en zo kan ik nog wel een tijdje voortgaan. De rangorde wordt mooi gerespecteerd , al zijn er wel een aantal blogs waarvan ik nog nooit gehoord heb en vind ik dat zattevrienden bijvoorbeeld niet echt thuishoort in het lijstje maarja. Dat eerste zal liggen aan het feit dat ik nog niet lang in de vlaamse blogosfeer vertoef dat tweede zal aan mijn smaak liggen.

Het enige mooie stukje vond ik over de invloed die een bepaalde blogomgeving kan hebben op een blog. Want dat had ik zelf al bedacht, ik reken mezelf namelijk tot de blogomgeving waar ook de sloddervossen, Kaatje, Ann toe behoren, door heb ga ik trouwens ook meer en meer de blog van Mick bekijken.

Trouwens door Kaatje loop ik al een hele tijd rond aan sjakossen te denken, en door Drien weet ik nu wat mijn nieuwe schoenen gaan zijn( nee het zijn geen buffalo’s 🙂 ). Als dat geen invloed is!

~ door hoofdtelefoon op april 16, 2007.

Plaats een reactie