Troje

Volgens de wikipedia drongen de grieken vandaag Troje binnen in hun paard.(voor de geschiedenis nitwits : wel degelijk IN hun paard he niet OP hun paard) Als ik zo’n historische feiten hoor kan ik me die tijd die Vergillius zo mooi beschreef levendig voorstellen. De Griek Sinon die al jammerend aan de poorten van Troje stond, de grieken die hem geloofden en het paard binnentrokken, Laocoon die waarschuwt voor het grote gevaar maar die niet geloofd wordt door de Trojanen. De val van de stad en de vlucht van Aeneas , de held van troje, wiens vriend Hector gedood was door Achilles , die op zijn beurt vermoord werd door Paris, de eigenlijke oorzaak van de oorlog om Troje.

Aaah de klassieke geschiedenis, het komt waarschijnlijk door mijn klassieke studies in het middelbaar dat ik er zo mijmerend over doe. Het is weer eens wat anders dan digitale en analoge elektronica natuurlijk!
De afbeelding “https://i2.wp.com/www.travelmarker.nl/media/foto/landen/turkije/paard_van_troje.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

~ door hoofdtelefoon op april 24, 2007.

Geef een reactie

 
