Oldskool

Waar is de tijd dat hiphoppers zichzelf nog niet serieus namen en het allemaal gewoon ging om plezier maken, drugs en rock ’n roll en niet over auto’s vrouwen en geld?
In 1987 namen deze jongens zichzelf nog helemaal niet serieus en dit was het resultaat:

Heerlijk toch ,zo struinend over het podium , de enige gelijkenis met de rappers van nu zijn de rondborstige deernes die op de auto’s staan te dansen…
Ook grandmaster flash
nam het niet zo nauw met de regels die nu mainstream zijn in de hiphopscene tegenwoordig.
Public Enemy doet dan weer wel de gebaartjes die nu zeer “common” zijn bij bijvoorbeeld 50cent en eminem, maar hij zong tenminste over echte problemen.
Degene die mij trouwens kan zeggen waar de eerste zin van “Rebel without a pause” is gebruikt krijgt een vermelding in mijn volgende blog. De sample die hier gebruikt is is trouwens ook gebruikt in jump around.

En tenslotte is er deze onverlaat die ons alles wil leren over “Old Skool”

~ door hoofdtelefoon op april 25, 2007.

3 Reacties to “Oldskool”

  1. Spijtig genoeg heb ik er geen flauw idee van waar die eerste zin is gebruikt…Of jawel, toch wel! In het liedje “Rebel without a pause” misschien? =)

  2. fout, spijtig normaal hoorden hier wel filmpjes bij maar die zijn verloren gegaan bij het overzetten naar mijn oude blog.

  3. Ai. Nuja, doet er niet veel toe voor mij, ben niet bepaald voor hip-hop. (In feite moet ik nu wel aan het huiswerken zijn maar zoals bij jou blijkbaar kan ik het toch nooit laten om “eventjes” op de computer te gaan zitten (neee, niet letterlijk! Zie mezelf al zitten :p) maar die “eventjes” loopt meestal uit…
    Vind het erg dat ik geen Blog heb😦 Komt wel nog als ik er wat van snap (beter gezegd: als ik iemand vind die het me wil leren) en er tijd voor heb. Misschien zou ik toch best aan dat huiswerk beginnen, om eens te starten met een GOEIE start voor de verandering (ok sorry, nu ben ik dingen aan het zeggen die al niet meer mogelijk zijn, ‘k heb het eigenlijk al een klein beetje verpest…klein beetje maar)
    Groeterdinges geheimzinnige oortjes

Geef een reactie

 
