Geef je sociaal leven een nieuwe impuls

Wel wel wat we hier hebben een stok die ik van Kaatje heb gekregen. Iedereen die de stok al heeft gehad zegt er zwaar over nagedacht te hebben. Dit was ook mijn plan maar vermits ik gisteren betere dingen te doen had is het mij niet gelukt. Ik begin dus maar gewoon te schrijven en zie waar ik uitkom.

Eigenlijk heeft mijn sociaal leven helemaal geen nieuwe impuls nodig. Beter nog , als mijn sociaal leven een nieuwe impuls nodig had zou ik nooit met dit blog begonnen zijn. Ik schrijf hier immers ook vaak over mijn sociaal leven dus zonder sociaal leven geen hoofdtelefoon. Dus als mijn sociaal leven nog meer impuls zou krijgen zouden de trillingen die hierdoor ontstaan de gevarennorm ruimschoots overschrijden en dit zou niet goed zijn voor mijn sociale contacten.

Maar om toch maar enkele mensen gelukkig te maken en hun sociaal leven een nieuwe impuls te geven zet ik hier enkele dingen op een rij die ik doe.

Maak muziek! Muziek verzacht niet enkel de zeden maar brengt ook mensen dichter bij elkaar, denk maar aan de 0110 concerten of aan de grote festivals. Woodstock 69 is misschien wel een extreem voorbeeld maar het is zo. Muziek is van alle tijden en je vindt er altijd wel een goed gespreksonderwerp in. Zelfs als je niet dezelfde smaak hebt kan je toch gewoon lekker discussieren over wat nu het beste is , pop of rock, hardcore of elektro, swing of jazz, emo of hoempapa. Muziek is een groepsgebeuren, kijk maar naar de talloze fanfares, harmonieen, brassbands, gewone bands, dj duo’s die ons kleine landje rijk is. Samen brengen ze miljoenen mensen in extase!!Dus doe zoals mij en begin een groepje of ga in een fanfare spelen , het zal je sociale leven ten goede komen.

Nog meer dan muziek is sport en spel een goed idee en waar doe je vaak in groep aan sport en spel? In de jeugdbeweging natuurlijk! Als je natuurlijk al wat oud bent (30 ofzo 😉 ) is het moeilijk om nog in de jeugbeweging te gaan. Maar wat is daar dan de oplossing voor? Maak kindjes en koppel het aangename aan het nuttige!! U kiest hier natuurlijk zelf wat het aangename en wat het nuttige is. Maar als u kindjes maakt en ze later naar de jeugdbeweging stuurt zal u toch tenminste 1 dag in de week gerust zitten zonder hun altijd aanhoudende gezaag en zullen ze moe en helemaal uitgeput terugkomen en onmiddelijk willen gaan slapen.Zodat u rustig van uw zondagavond kan genieten. Hoewel de jeugdbeweging geen opvoedende functie heeft-doch vele ouders denken dit nog altijd- zullen uw kinderen hier waarden en normen meekrijgen en zullen ze later standvastige mensen zijn met respect voor de ouderen. Enzo is in een klap ook uw oude dag verzekerd van bezoekjes van de kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen en achterachterkleinkinderen, want we moeten steeds in ons achterhoofd houden, we leven alsmaar langer en langer.

Als laatste feit wil ik nog meegeven wees uzelf , ga je niet verstoppen achter anderen,en ga zeker niets doen om hen te paaien, maar doe alles zoals jij het wil. Ook al ben je iemand die als hobby computers programmeren heeft, of een andere hobby die je doorgaans alleen beoefent, er zullen altijd wel mensen zijn die je leuk vinden en die dezelfde interesses hebben als jou. Durf gewoon te praten en zeg alles wat op je tong ligt, en zo zal je vele vrienden maken.

Wel , na dit gezegd zijnde geef ik het stokje door aan jelle, kleintje, en de sponzen ridder.

De afbeelding “https://i0.wp.com/acjs.net/weblog/2004/11/02/uiten_van_mening_is_dodelijk/Uiten_van_mening_is_dodelijk.png” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

En vooral, “don’t believe the hype” Zeg je mening , want ook al is het in sommige landen dodelijk, hier nog altijd niet en dat moet zo blijven.

~ door hoofdtelefoon op mei 11, 2007.

Geef een reactie

 
