Replacer.

Soms vragen mensen aan mij hoe ik mijn (toch wel redelijk uitgebreidde) muziekbibliotheek eigenlijk beheer.
Want ik heb niet alleen al mijn liedjes mooi in itunes ingeladen, ik heb het zodanig geautomatiseerd dat ik met 1 klik op mijn replacer al mijn liedjes in een bepaalde map op de juiste plaats (dat betekent bij mij bij de juiste letter) zet. Ook voor mijn Bestanden is dit zo, word bestanden gaan in de map word bestanden, pdf’s in de pdf map. Sommigen vinden dit onhandig , anderen dan weer niet. Maar hoe doe ik het nou? Wel allereerst sla ik alles altijd op mijn bureablad op.
Daarna als dit te vol word(en dat vind ik al als er 3 bestanden opstaan) klik ik op mijn replacer en die zet ze automatisch op de juiste plaats waar ik ze wil.
Deze replacer is een simpel batch bestand gebaseerd op ms-dos commando’s. Het is heel simpel gehouden en al wie de file kan bewerken zal het wel snappen. Ik heb mijn (een beetje aangepaste) replacer hier downloadbaar gezet.
Als je echt niet weet hoe het zou werken doe je rechtermuisknop op het bestand na het op het bureaublad hebt gezet, klik je op bewerken en dan vervangen en vervang je denaamvandecomputer in de naam van jou computer (dus “niet de naam van jouw computer” maar zijn echte naam he!). Vervolgens maak je om muziek te sorteren de mappen in mijn muziek van A tot Z aan. Voor word documenten enzo zie je gewoon hoe ik de map voor .doc documenten en dergelijke heb genoemd. Je kan deze replacer in eenderd welke map gebruiken en kan hem zelfs in een volgende stap verbergen op je bureaublad en hem gewoon elke keer als je de computer opstart laten beginnen.

/* edit:Natuurlijk heb ik dit alles niet zelf bedacht en heb ik dit script ook van iemand gekregen, Alle eer gaat naar Maxim, de bedenker van dit alles! Sorry voor de late vermelding.*/

Hopelijk heb ik hier sommige mensen die mij hierom vroegen een beetje geholpen.

~ door hoofdtelefoon op mei 14, 2007.

Geef een reactie

 
