Sample minds

Met mijn post over Ian Curtis gisteren moest ik er opeens aan denken dat ik nog niet zo lang geleden een sample van Blue monday had gehoord in een nieuwe song. Na een beetje opzoekwerk bleek het de nieuwe van Rihanna te zijn. Nu ben ik helemaal niet voor zo een remixes en schaamteloos pikken van muziek die anderen gemaakt hebben en zeker niet door van die RnB vrouwen. Zo ging het bijvoorbeeld van kwaad naar erger met apache , oorspronkelijk van the shadows, daarna bewerkt door de sugarhill gang, om in 2005 nog maar eens (ik laat hier de 15 minder bekende liedjes samples nog buiten beschouwing) door Missy elliott herwerkt te worden op een echt slechte manier , de shadows zeker niet waardig, volgens mij .
Wow met al die samples kan ik hier bijna mijn eigen sample minds beginnen precies.

Dit is het originele Blue monday.

En dit is “shut up and drive” van rihanna

~ door hoofdtelefoon op mei 19, 2007.

Geef een reactie

 
