Don’t debate and play it straight (mijn eerste plaat)

Waaaaaahooooei, ik krijg hier zowaar weer een blogstokje toegeworpen! Van Dr!en en gelukkig had ik er nog geen gehad want ze heeft daar moeite mee precies.Ik val direct met de deur in huis , mijn eerste plaat was “Americana” van “the offspring” Ik zat toen in het vijfde leerjaar en kijk nog altijd mijmerend terug naar die tijd. Ik denk dat zowat de helft van mijn klasgenootjes (de andere helft waren meisjes) die cd had gekocht en samen kenden we hem helemaal vanbuiten. Ik kan nu zelfs nog alle liedjes ervan zingen denk ik ,wie herrinnert er zich niet meer “pretty fly for a white guy“, als ik het einde van een liedje hoor weet ik perfect welk erachter gaat komen, en als er wat jeugdsentiment -voor zover je daar bij mij al kan van spreken- doorbreekt zet ik de cd nog wel eens op. En hij blijft mij bekoren, veel beter en losser dan hun recentere cd’s en toegankelijker dan hun oudere. Ik weet ook nog dat ik mijn papa de oren van de kop had gezaagd om met hem naar de makro te mogen om die cd daar te gaan halen. Ha , elf jaar dat was nog eens een tijd. Ik had misschien daarvoor al wel eens een singeltje gekocht of beter , gekregen want het was zo met een bon voor een singeltje naar keuze dat ik “halloween” van “da boy tommy” in huis heb gehaald, mijn eerste en enige singeltje. Hoewel ik daarna uit puur jeugdsentiment wel eens op een platenbeurs alle singeltjes van americana heb gekocht, die staan hier nu mooi mijn kast. En eigenlijk waren dat dan nog de minst goeie liedjes die erop stonden…
De afbeelding “https://i2.wp.com/www.music-on-tnt.com/gif/americana.gif” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.
Bij deze geef ik het stokje door aan jos van zwijnerij(omdat hij volgens mij nooit een plaat gekocht heeft) ,Blogje en Feest van de Pestblog(omdat daar dan ook eens iets nuttig opkomt), en aan de carwa-t-ch blog(om te zien welke old skool boenkschijf hij opzet).

~ door hoofdtelefoon op juni 1, 2007.

Geef een reactie

 
