Kiesadvies

Voor de harde plaat.Mijn kiesadvies voor de fervente aanhangers van de volledige democratie waarin iedereen evenveel rechten heeft. Artikel 64 van onze grondwet luidt immers “Elke Belg heeft het recht om zich kandidaat te stellen voor de verkiezingen”. En dat heeft Stijn Tormans, een journalist van knack wel zeer letterlijk genomen. De lezers van dit blad zullen het ongetwijfeld al gelezen hebben, Stijn heeft zichzelf tot op de kieslijsten gebracht. Twee handtekeningen van senatoren , meer was daar niet voor nodig. Zijn avonturen zijn spijtig genoeg niet integraal online te lezen maar hier vindt u een voor/na smaakje. Het is het ultieme bewijs van onze volledige democratie, alleen zal het niet werken. Dat kan ik u nu al zeggen. U mag erop stemmen van mij en het is een mooi experiment dat ik zelf ook wel eens zou willen proberen maar het zal niet werken. Waarom? Omdat de groten te groot zijn om kleintjes toe te laten , daarom , en de rest…. die leest u maar in de knack. Want ik ben er zeker van , als u mijn weblog leest leest u ook de knack. of niet soms?

~ door hoofdtelefoon op juni 9, 2007.

Geef een reactie

 
