Mening

Ik betrap mijzelf er meer en meer op hier op dit blog mijn mening over bepaalde dingen niet ten beste te geven. Toen ik daarjuist een aantal blogs las dacht ik echt zo van , woow daar denk ik nu eens anders over , of daar denk ik nu eens juist hetzelfde over. Maar op de 1 of andere manier slaag ik er niet in dat te vertalen in een post hier. In het echte leven sta ik erom bekend *mensen die mij in real life kennen zullen dat beamen* om mijn mening over vanalles en nog wat ongezouten rond te strooien. Maar hier op mijn weblog slaag ik er niet in om te zeggen hoe ik over bepaalde dingen denk. Langs de ene kant omdat ik niet kan checken wie er meeleest en langs de andere kant omdat ik niemand voor het hoofd wil stoten precies. Het zit hem gewoon in mijn kop volgens mij. Of in mijn neiging er vaak een genuanceerde (of moet ik zeggen, niet echt eenduidige) mening op na te houden. Zwart-Wit denken is niets voor mij. Daarom dus enkele van mijn meningen, voor wie het zou kunnen aanbelangen.

Zo ben ik bijvoorbeeld tegen het hoofddoeken verbod in Antwerpen maar vind dan wel dat kruisbeelden enzo ook overal mogen hangen, of dat mensen dan ook een pet mogen opzetten als ze voor een bepaald bedrijf werken.Daarentegen ben ik van mening dat als het om een prive bedrijf gaat dat een werkgever wel iets te zeggen heeft over de klederdracht, ook al is die religie gerelateerd. Het blijft tenslotte je baas, en als die vraagt om een kostuum aan te doen in plaats van in je t-shirt naar het werk te komen zal je dat ook doen. Maar ikzelf heb er helemaal geen probleem mee dat ik verdergeholpen wordt door iemand met een hoofddoek.

Ik ben ook een fervent tegenstander van het het legaliseren van cannabis. Wiet is drugs en het is gevaarlijker dan drank. Iemand die 1 pintje per dag drinkt is niet verslaafd want hij raakt er niet van in een roes, iemand die 1 joint per dag doet is dat wel. Cannabis is en blijft strafbaar en dat willen sommigen wel eens vergeten. Zo ook in de jeugdbeweging, scouting kicken zonder drugs is in verschillende scoutsgroepen nog slechts een verre utopie die doet terugdenken aan de vroege jaren negentig toen het drugsprobleem, naar mijn mening, nog veel kleinschaliger was. Preventie werkt niet echt dus er zal iets anders op moeten gevonden worden, maar zeker geen legalisering.

Hoewel ik Windows al mijn hele leven gebruik ben ik er niet van overtuigd dat het het beste OS is , die paar keren dat ik met een mac werkte konden me wel bekoren maar nu niet zo sterk. Voor audio ben ik dan weer wel een enorme voorstander van de Ipod, en ik denk dat ik niet veel andere boxen of installaties ga kopen die iets anders al bose of sony op de doos hebben staan.

Eigenlijk heb ik over vele dingen nog wel een mening maar die zijn voor een andere keer.
Of beter , we gaan over tot het principe , u vraagt wij draaien. U vraagt mijn mening, steekt een jeton in mijn gleuf en ik geef ze u , gratis en voor niks.

https://i0.wp.com/acjs.net/weblog/2004/11/02/uiten_van_mening_is_dodelijk/Uiten_van_mening_is_dodelijk.png

~ door hoofdtelefoon op juni 17, 2007.

Geef een reactie

 
