GSM gevaar

Ik weet terug waarom ik het zo verrachtte om een gsm te hebben. Het is een gevaar voor de stiptheid van de maatschappij. Iedereen doet maar op en maakt maar afspraken met in het achterhoofd. ” Ach, als ik het niet haal stuur ik toch gewoon een berichtje”.
Ik maak mezelf ook schuldig aan deze wanpraktijken, hoewel ik mij nog zo hard had voorgenomen mij niet te laten vangen aan die verlokkingen van de moderne communicatie.
Vroeger maakten de mensen nog echte afspraken, twaalf uur was twaalf uur, ok , het kon al eens vijf na twaalf tot kwart na twaalf worden, maar ze stonden er wel.

Nu wordt om kwart voor twaalf of erger nog twaalf uur zelf een bericht verzonden met de melding dat het toch niet zal gaan. Daar sta je dan, alles gepland maar natuurlijk zonder rekening te houden met die afzegging. De enige optie is je tijd verdoen want degene die het bericht verstuurdde zei dat hij of zij misschien wel een half uur later kon. Een half uur later komt het bericht dat het helemaal niet zal gaan. Naar huis afdruipen is het enige wat er nog opzit.

Nee mensen daar ben ik niet voor. Afpsraken zijn afspraken en ook al hebben we de moderne middelen, deze dienen niet als excuus om gemaakte afspraken niet na te komen.
Trouwens nog zoiets raars, als ik mensen bel op hun gsm pakken ze 1 op de 2 keer niet op. Als ik mensen bel op hun thuisnummer zijn ze bijna altijd thuis en heb ik ze wel onmiddelijk aan de lijn. Dus het argument van met een gsm ben ik altijd bereikbaar klopt ook al niet helemaal.

Ik denk er sterk over na om die gsm terug Raus te sturen.
Maarja dan ben ik niet meer bereikbaar.
Wat dan gedaan zeg?

~ door hoofdtelefoon op augustus 6, 2007.

Geef een reactie

 
