Verzet

Oh wat zou ik eens graag het dagboek lezen van het Nederlandse meisje geheel jaar dat meevecht in de Colombiaanse guerilla.want iedereen spreekt wel over Che Guevaramaar zij brengt haar droom tot werkelijkheid. Hoewel het niet altijd een mooi leven is wat blijkt uit de dagboekfragmenten.
Maar toch, respect voor dit meisje dat al jaren in de Colombiaanse jungle leeft.

Ik zou het niet kunnen, hoe graag ik het ook zou willen of neer dat is niet waar. Ergens in mijn hoofd wil ik wel graag een vrijheidsstrijder te zijn maar niet op zo manier.
en ja als je nu bedenkt welke stad ze krijgt omdat ze haar dagboeken is kwijtgespeeld zal iedereen die de gedachte heeft om in een Latijns-Amerikaanse land in het verzet te gaan wel twee keer nadenken.

Wat ik me ook afvraag is waarom ze het gedaan heeft want ze nog met die hele oorlog toch niets te zien. Maar ja Che Guevara in Congo of Colombia ook niets te zoeken.Hoewel hij natuurlijk uit een Latijns-Amerikaanse land kwam.

 

~ door hoofdtelefoon op september 4, 2007.

Geef een reactie

 
