Mijn beslissing en wat het geworden is

Zoals jullie al uit deze posts konden opmaken (hier in chronologische volgorde) is het gedaan voor mij. De herexamens zijn voorbij vandaag en het waren ook direct mijn laatste herexamens (maar zeg nooit nooit) in het denayer instituut.

De redenen voor mijn beslissing zijn redelijk divers.
Ik zie mij niet echt de job van ingenieur uitoefenen later, en dat is toch waarom ze ingenieurs nodig hebben niet? Ook deed ik de richting die ik gekozen had, namelijk elektronica ict, helemaal niet graag. Het eerste anderhalf jaar viel mee maar het laatste half jaar was een hel! Elke dag kwam ik bijna thuis met de gedachte dat het niets voor mij was, de mensen vielen tegen. Nu niet dat ik elke dag huilend in mijn bedje kroop nee, mijn slaap liet ik er niet voor, maar het begon me meer en meer tegen te steken. En naarmate het jaar vorderde begon ik over alternatieven te denken, van een andere richting industrieel ingenieur ergens anders over productontwikkeling,geschiedenis ,sportkot, naar uiteindelijk hetgene wat ik misschien ook al wel wou doen toen ik uit het zesde kwam maar nooit deftig naar informeerde omdat ze er thuis niet mee akkoord zouden zijn communicatiewetenschappen.

Een richting die me volgens mij toch beter gaat liggen als degene die ik nu volg. Een richting waarvoor sociale vaardigheden en denkvermogen nodig zijn, net zoals het goed volgen van de actualiteit en de politiek. Allemaal dingen die me zeker en vast interesseren.

Dan kwam natuurlijk nog de vraag waar? Daar heb ik dan nog eens een maand over nagedacht en hoewel Gent mij eerst het beste leek omwille van de “cool” van de stad. Koos ik nu toch uiteindelijk voor Leuven omwillen van het praktische aspect. Het is dichter bij huis, ons vader werkt daar, ik heb er meer contacten , het is makkelijker voor de scouts enzo van die dingen speelden mee in mijn keuze.

Het zal een verandering worden, en het zal raar aandoen zo terug in het eerste te zitten en uit die andere routine te komen. Maar ik denk dat ik mij wel snel zal aanpassen en dat het allemaal wel zal lukken.

Morgen inschrijven , nog een kot zoeken en dan zien we wel , misschien kan ik nog wel een vrijstellinkje of twee lospeuteren.

Voila nu zijn mijn plannen eindelijk openbaar gemaakt, en kan ik eraan beginnen.

~ door hoofdtelefoon op september 6, 2007.

Geef een reactie

 
