Uiterlijk

Daarnet voor de eerste keer ooit door iemand anders dan mijn ouders erover aangesproken dat ik mezelf maar wat beter moet verzorgen, dat mooie kleren beter overkomen bij mensen, dat je deftig kleden helpt.
Ok , ik ken de persoon nog niet zo lang maar had het toch niet verwacht, voor de rest zijn we beste maatjes. En toegegeven , ik ben niet de “most fashionable guy in town” maar dat is gewoon niet mijn stijl, ik heb innerlijk altijd belangrijker gevonden dan uiterlijk. Een hele discussie hebben we erover gevoerd, zo begon het , en later werd duidelijk dat de persoon in kwestie toch ook vond dat ik mij wel wat beter mocht kleden en ook dat mensen die zich beter kleden zich beter in hun vel voelen en zelfzekerder zijn. Wel ik ben ook zeer zelfzeker en ik voel mij ook goed in mijn vel. Maar als iemand op zo een serieuze manier zoiets zegt vraag ik mij toch af of het echt is en of ik echt iets aan mijn uiterlijk moet doen. Mijn koppige zelf zegt natuurlijk nee, maar ergens zit er wel een waarheid in dat het mij niets kan schelen welke broek trui of t-shirt ik aanheb, zolang het goed zit is het goed.

Maar natuurlijk komt mijn moeder ook wel vaak zagen over wat ik aanheb.
En mijn haar ,tja , ooit wil ik wel eens naar de kapper gaan en er iets aan laten knippen, ooit niet nu. En ja ik ga niet veranderen omdat 1 persoon dat zegt. En hoewel het mij wel een beetje kwetste zal voor de rest waarschijnlijk wel alles bij het oude blijven, zowel tussen mij en die persoon als met mijn uiterlijk.

~ door hoofdtelefoon op september 10, 2007.

Geef een reactie

 
