Treinen

Ik dacht vandaag eens naar Gent te gaan rustig wat informatie opdoen over iets, maar de NMBS had hier bijna een stokje voor gestoken. Ik vertrek ruim op tijd om tien na twaalf om om 37 na mijn trein te hebben. Roepen ze eerst af dat die trein zodadelijk aankomt om een halve minuut daarna te zeggen dat hij een half uur vertraging heeft. Waardoor ik mijn aansluiting natuurijk net ging missen. Bon andere trein genomen, wat gebeurd er dan? Staat die trein een half uur stil zo dat ik weer mijn aansluiting mis, gelukkig kon ik gewoon die van een half uur later nemen. Uiteindelijk na twee uur sporen in Gent aangekomen (in de week gaat dat naar het schijnt op 39 minuten) gedaan wat ik moest doen. Wil ik teruggaan, weer hetzelfde liedje, vertragingen hier vertragingen daar, en weer anderhalf uur erover gedaan om thuis te geraken. Ik heb zowaar langer op de trein gezeten dan dat ik in Gent ben geweest! Dat ze daar eens iets aan doen zeg!
Ik weet opeens terug waarom ik niet graag de trein neem, niets dan miserie, zeker in het weekend.

De afbeelding “https://i2.wp.com/www.bttb.be/beelden/nmbs_partner.JPG” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.
Partner in demobiliteit ja, stilstaan daar zijn ze goed in!

~ door hoofdtelefoon op september 23, 2007.

Geef een reactie

 
