Wreedcontest

De voorbije avond nam ik deel aan een hot dot wedstrijd bij ons op de scouts. Het plot was dat je zoveel mogelijk hete honden moest eten in 7 minuten. Als prijs kon je je gewicht gedeeld door 10 in liters sangria winnen. Wat bij mij overeen komt met een slordige 8,5 liter sangria. Spijtig genoeg was het voor de aanvang van de wedstrijd ook nog een schitterende bbq die ik natuurlijk samen met het verbruik van enige biertjes ook niet kon laten liggen. Om 22h was het dan zo ver , samen met nog 2 anderen begonnen we aan onze heroische tocht door de broodjes met hotdog. We hadden goed gekeken naar de jappen die dat zo goed kunnen en braken dus de worsten in twee en dopten de broodjes in water . Na vier minuten had ik er al 10 op maar toen lukte het niet meer , mijn tegenstanders stonden 4 en 1,5 broodjes achter en met de moed der wanhoop begon ik aan mijn elfde, maar niets wou nog baten, hapje bij hapje ging hij erin maar op drie minuten at ik slechts een halve hot dog. Toch hadden mijn concurrenten de strijd gestaakt bij 10 en dus liep ik toch nog met de 8,5 liter sangria weg.

Doch, de uren daarna voelde ik mijn maag zwellen en ik werd enorm moe van het verteren, veel had ik niet meer aan het feestje achteraf. Dus ik denk dat het bij deze ene keer zal blijven. Of 1 keer in het jaar, dat kan er ook nog wel door.

~ door hoofdtelefoon op november 4, 2007.

Geef een reactie

 
