So nineties

Waarschijnlijk is dit al duizend keer het internet maar ik kan het niet laten dit te posten omdat ik mij er zo in herken. Danku pimpajoentje om het mij allemaal te doen herinneren. Ik heb er wel mijn eigen commentaar bijgezet.Je bent pas echt opgegroeid in de jaren 90 als…

1. Je nog steeds een hele collectie Flippo’s op de zolder hebt liggen (en ook een verzamelin spacix kaarten van bij de marsen en twixen enzo)
5. De rage van Tamagotchis tot de verbanning ervan op school leidde(jep en ik had er niet eens een, alleen zo een fake)
7. De Power Rangers, Ninja Turtles, Ducktales en Goof Troop dagelijkse kost waren(met action figures van de turtles erbij!!)
8. Je op woensdag en zondag voor het scherm gekluisterd zat om de enige sprekende hond uit Vlaanderen te zien: SAMSON(en toen waren er nog tussenfilmpjes bij van tom en jerry, en gele briefkaarten!!)
9. Je bijgevolg de samsonrock en alle andere hits nog steeds uit het hoofd kent (samen op de mooooottoooooo)
10. Er massa hysterie ontstond als bekend werd dat Get Ready! bij jou in de buurt kwam optreden!!! (mayonnaaaaiiiiissse zal ik ooit zal ik ooit zal ik ooit je frietje zijn🙂 Ze waren toen al onpopulair bij ons, hehe)
11. Je je moeder kon overtuigen BN koekjes te kopen (ook hiervan kreeg ik alleen die van dunaldy)
13. Je de Macarena op eender welk moment begon te shaken (en nog dacht dat je hem kon zingen ook )
15. 2 woorden: Spice Girls (en die blonde van met van die grappige staartjes)
18. trainers met lichtjes een must-have waren (nu zijn dat lichtjes in de wielen van je schoenen)
20. Computer schermen zwart of groen waren met witte letters! (De commodore 64 van de papa , beter bekend als de mickey mouse computer omdat je er een spelletje van donald duck op kon spelen🙂 )
24. Michael Jackson een weirdo was, maar toen nog goeie muziek maakte (billy jean enzo!!)
36. Je zonder Kiplinggadget niet naar school ging (pennenzakken enzo)
37. Vulpennen een kwelling waren (ik schrijf nu nog altijd met een)
39. Je minstens één Troll had.(en je kon die hun haar afscheren:) )
40. Je Furbys had/wou /haatte.
41. Je nog steeds volgend liedje kent: “Nog 10 seconden, de laatste ronde, nu nog maar een paar en dan, woohoow, how, stop, how!” (en ook dat van de tandenborstelshow)
42. Fort Boyard je bekend in de oren klinkt, net als Ter land, Ter zee en in de lucht!
44. Het Melipark je favoriete dag uit was (buiten een dagje Bellewaerde, Efteling, Bobbejaanland, Boudewijnpark, Walibi, …)(en wat is dat nu dan)
45. De Joepie je bijbel was(vergeet de fancy nie!)
47. De Belgische Frank nog geen rariteit was (ik heb er nog altijd!)
53. Eén en Canvas nog gewoon TV1 en TV2 heette (en er nog geen ketnet bestond)
55. De Suske en Wiske strips nog écht goed waren(de kleppende klipper enzo)
56. 2 Fabiola, Leopold III, Alana Dante, Clouseau, Kim Kay en Touch of Joy de “pop” van Vlaanderen waren (en 2 unlimited the top in nederland)
57. De Kampioenen nog niet herhaald werden
60. de “vreemde man met de lekkere snoepjes” plots een akelig echt gezicht kreeg
61. Boeken van Jan Terlauw nog verplichte literatuur waren op school (ja de kloof enzo)
62. je fantasie hoogtij vierde bij Kulderzipken!(en bij prinses prieeltje)
63. je plots weer ging geloven in Sinterklaas na het zien van “Dag Sinterklaas” (met bart peeters en die valse sinten enzo)
65. je gelukkig al net iets te oud werd om nog van K3 te houden
68. Een plonsbadje in de tuin nog verkoeling bracht tijdens de zomer(en nu een trampoline🙂 )
69. je “Vakantieblaadjes” maakte om je leerstof te onthouden tijdens de zomervakantie (ik haaaaatte het!!)
70. Je Zonnekind en Zonneland las (Stapels hebben we daarvan bijgehouden, en jammer dat ik dat vond toen ze wegmoesten)
71. Vlaamse filmpjes hot waren(ik heb ze nog allemaal en allemaal gelezen!!)
72. je een kast vol Disney videobanden had
74. de gameboys nog geen kleurenscherm hadden (en eigenlijk gewoonweg buiten proportie waren, ik had er zelfs een van manchester united)
77. Je ooit aan de raden van je fietswielen van die poligoonvormige veelkleurige plastieken dingetjes had hangen(correctie , aan de spaken van mijn BMX!)
79. Je nog hebt geweten dat de “breeë broeken” en olifantenpijpen nog weggelegd waren voor de ruigste types
80. Je Kicker’s droeg (zo met rode en groene bollen!)
81. Je voor je plechtige communie of roller skates, of een nieuwe fiets, of een HiFi-keten hebt gekregen (Een fiets waar ik nu nog altijd op rijd)
84. Je zo’n toffe groene Plons knuffel had (jaaaaaa)
86. Je de muppetshow nog de max vond! (Nu nog altijd, ik heb alles nog op dvd!!)
87. Je zot was van Lulu Aertgeerts in Postbus X (Niet van Lulu Aertgeerts maar wel van Postbus X in ‘t algemeen)
90. Je elke zondagnamiddag na het 13u nieuws gepassioneerd keek naar de avonturen van “Bassie en Adriaan” op de toenmalige BRT (en die pakten dan nog drugs mee)
91. dat je bij je plechtige communie een G-shock kreeg of een Baby-G en die met een G-shock de coolste waren…(ik had er geen , zo een lomp geval aan mijn hand , ik heb nooit een horloge gehad)
95. je geen chips kocht omwille van de chips, maar omwille van de flippo’s die er in zaten. (Ik beken)
96. de schalkse ruiters het veelbesproken onderwerp was op maandagochtend (ja met hun verborgen reportages!!)
99. De ultratop 50 op de radio steevast werd gevolgd en opgepakt op de oude cassettejes (massa’s heb ik er opgenomen)
100. Knikkers de grootte begonnen te krijgen van springballen met liefst: Turtle-motief, Duivel-motief, Chinees-motief en je begon te wenen als je verloren had (jaaa maar ik won altijd)
101. Stoere mensen Buffalo’s droegen om groter te lijken! Tot op den duur iedereen er had en er dan ook iedereen zo vlug mogelijk vanaf wilde… ()
102. Dr. Martens DE winterschoenen waren in het liefst zo opvallende kleur… (oei, ik had er zwarte :))
103. Nolle Versyp nog de Draaimolen voorlas (maar die verhaaltjes vind ik stom)
104. de Stipkrant nog bij de Standaard zat (Just, just, bijna vergeten)
105. toen Buiten de Zone nog uitgezonden werd (Goeie tijden, maar ik heb ze nu op mijn computer)
106. Johan Verstreken en Clown Koko nog presenteerden op TV2 (Hehe, ik associeer Johan Verstreken nog altijd daarmee, terwijl hij nu een serieuze politieker is en al)
115. je de boeken van tiny las (stiekem die van mijn zus)
116. iedereen aan een toverbol aan het likken was (En maar stoefen met de grootste toverballen en de coolste kleurtjes)
117. Papa Chico nog geen worst was (ik heb die nu nog is gezien!!)

En als je dit niet herinnerd ben je niet van de nineties!!

~ door hoofdtelefoon op december 13, 2007.

2 Reacties to “So nineties”

  1. pure nostalgie…
    Maar je bent de fabeltjeskrant vergeten =(

  2. Oh oh dat is echt zóó kloppend allemaal! Ik scoor minstens 100 op 117! Vooral die van Schalkse Ruiters dan. En méér dan enkel maandagochtend =)

Geef een reactie

 
