De tijdloze

Het is weer Mia van Gorki op 2 en smells like teenspirit van Nirvana op 1. Gaan daar dan nooit andere bands tussengeraken? De Pixies mogen van mij bijvoorbeeld wel wat hoger staan dan op 19. Ook vind ik het spijtig dat de tijdloze niet meer op kerstdag is. Vroeger maakten we toen altijd met de familie een trip naar de zee of dardennen op kerstdag en we vertrokken wanneer de tijdloze begon en waren meestal op tijd terug om het einde thuis te volgen. Ik moest toen stilletjes in mijn bed gaan liggen en luisterde met mijn klein radiootje tot twaalf uur ’s nachts naar wat men “de heilige lijst” noemde. Met spanning telde ik nummer na nummer af. Nu is die spanning er al snel af en leef ik helemaal niet meer mee omdat ik vind dat de tijdloze nummers die helemaal bovenaan staan niet zo tijdloos zijn als ze lijken, op smells like teenspirit komt zo naderhand toch ook wat sleet en het past als snel grunge nummer niet echt helemaal in de  tijdloze top zeven samen met Mia. De andere nummers in die top zeven zijn stuk voor stuk bombastische zevenminuters waarbij je hart een slag sneller gaat slaan. Misschien is het omdat ik deze twee nummers al teveel gehoord heb maar ze kunnen me niet meer bekoren. Tijd voor verandering daar aan de top!

tijdlozenamaak_071217

Omdat ik nu toch bezig ben, studio Brussel, zou je alstublieft de afrekening terug op zondag kunnen zetten? dankuwel!

Nog even for the record mijn tijdloze top drie oftewel de nummers die ik verstuurd heb.

3)Dire straits-Brothers in arms

2)Rage against the machine-bombtrack

1) Pixies-Debaser

~ door hoofdtelefoon op december 28, 2007.

2 Reacties to “De tijdloze”

  1. Mia mag er voor mijn part helemaal uit🙂 Het liedje op z’n eigen is niet slecht maar die stem…Juk. Mijn excuses als jij Luc De Vos graag hoort.

  2. Oja, en Deep Purple moet hoger😉
    Groeterdinges F.

Geef een reactie

 
