Goede voornemens? Daar komt niets van!

Iemand vroeg me gisteren of mijn goede voornemens voor 2007 waren gelukt. Ik kon me op die moment vaag herinneren dat ik ze ergens in cyberspace gedropt had. Maar waar dat wist ik niet meer. Na wat denkwerk bleken ze ergens op mijn msn space te staan zo in een lijstje… dit waren ze:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

1) een strijd tegen taalverloedering voeren

2) niet naar een vriendin zoeken, ze moet mij maar vinden

3)Soft feel jumbo verderzetten

4)mij inzetten voor vanalles en nog wat

5)naar de fanfare gaan

6)een demo maken

7)blogs blijven schrijven

8)genieten

9)mijn tijd nuttiger doorbrengen

10)mensen helpen

11)goede punten halen

12) minstens 2 van deze dingen waarmaken

Laten we beginnen bij puntje 1) en ja ik weet het al de lijst was veel te lang om alles waar te maken maarja uit 12) blijkt ook dat mijn ambities niet zo hoog lagen maar kom, puntje 1) : Spijtig genoeg gedeeltelijk mislukt, zoals hier soms/vaak uit mijn eigen fauten blijkt. Toch blijf ik ijveren voor het stoppen van de msn en gsm taal in onze samenleving en ik probeer zelf ook zowat te letten op mijn schrijfsels.

Puntje 2) dan, ik heb niet naar een vriendin gezocht maar ze heeft mij ook niet niet gevonden dan, buiten misschien heel kortstondig maarja dat kan je in mijn ogen niet echt een vriendin noemen. half mislukt dus.

Voort naar nummer 3) Mijn groep Soft feel jumbo is jammerlijk tenonder gegaan aan ons gebrek aan tijd maar u kan ons nog wel hier beluisteren op last.fm en zelfs gratis downloaden, als u 1 liedje laat scrobblen zal ik al ontzetten blij zijn, checken dus!

Nummer 4) is dan weer wel gelukt, ik heb mij ingezet voor de scouts, voor de sfeer bij de luchtcadetten, voor radio scorpio, voor het glazen huis … bon de eerste geslaagde dus uit het rijtje

5) lukte ook wel redelijk , ok toegegeven met niet echt veel regelmaat maar toch ik heb mijn best gedaan. 3/4de gelukt dus.

6) Is niet gelukt omdat nummertje 4) ook niet gelukt is want ja zonder band kan je natuurlijk geen demo maken, volledig mislukt.

Mijn 7)de voornemen heeft het wel gehaald en daar ben ik toch wel wat trots op , ik blogde toen op zeer onregelmatige tijdstippen en probeerde de intelectueel uit te hangen, ik weet nu wel beter.

8) Genieten heb ik dit jaar wel gedaan, maar vooral in het tweede deel van het jaar, genieten van het kamp , genieten van mijn gewonnen vrijheid in leuven, genieten van goede muziek, genieten van het leven, en van de keuze van mijn studierichting die ik toch wel echt graag doe!

In 9) ben ik dan weer minder geslaagd, ik verspil nog altijd enorm veel tijd aan zeer nutteloze dingen of gewoon aan prutsen of dromen, ik denk dat dit nooit zal veranderen bij mij…

Puntje 10) kon ik wel redelijk waarmaken, ik heb mensen geholpen met hun computer, met opstaan, met terug vrolijk worden, met hun studies , met relaties (wat ik raar vind want ik heb er zelf al zolang geen serieuze gehad 🙂 ) en met nog vanalles.

Of ik 11) volbracht en dus goede punten haalde kan u hier zien. Ik kan er wel bijzeggen dat ik op de vakken waar ik er niet door was toen in herexamen voor wiskunde een 10 behaalde, voor thermodynamica een 16! (tien punten gestegen!!) en voor data acquisitie ook een 10. Niet dat het zoveel uithaalde want daarna veranderde ik van richting.

Als besluit kunnen we dus stellen dat ik alles opgeteld er ongeveer 6 heb kunnen waarmaken…. (met de halfjes bijgerekent) Wat niet slecht is vind ik en beter dan mijn voorspelling maar toch ga ik voor dit jaar geen voornemens nemen. Kwestie van geen lager slaagpercentage te halen, want dat zou gebuisd zijn.

edit:lay out probleem gaf dat er geen goede voornemens te zien waren, dat is nu opgelost

~ door hoofdtelefoon op januari 3, 2008.

Geef een reactie

 
