1.000.000 handtekeningen voor een gratis bbq

Ik las zonet in mijn actualiteit van de cursus samenleving feiten en problemen dat het verdrag van lissabon dat onlangs ondertekend is door alle lidstaten een clausule bevat die zegt dat burgers een wetsvoorstel mogen indienen bij de Europese commissie als ze 1.000.000 handtekeningen verzamelen uit een “significant” aantal lidstaten. Dus eigenlijk als ik zou willen en veel tijd zou hebben zou ik een wetsvoorstel kunnen indienen om op de europese feestdag op 9 mei iedere Europese burger het recht te geven om een subsidie te krijgen om een barbeque te doen. Om zo de europese eenheid te versterken.  Daar kan nu toch geen enkele lidstaat tegen zijn. Want dan zijn de burgers blij en wordt de Europese eenheid nog eens versterkt. Nu vraag ik mij wel af of dat ook online mag zijn zo die handtekeningen. En eigenlijk ook wie dat allemaal gaat tellen. Want als ik het zo eens uitreken dan zijn dat al gauw 33.333 paginas (30 handtekeningen per pagina). Maar toch vind ik het het proberen waard. In afwachting Beloof ik bij deze plechtig dat ik het eens ga uitvogelen hoe het zit en ga proberen 1.000.000 handtekeningen te verzamelen voor een barbecue premie op de europese feestdag als deze post 250 (unieke, van verschillende mensen dus) Commentaren krijgt met “ik ben voor de Europese barbecue premie en wil hier gerust 10 handtekeningen voor verzamelen” erin.

Dus posten maar zou ik zeggen en is zien of we Europa zo ver krijgen om dat wetsvoorstel op de agenda te plaatsen :D.

bbq-subsidie.jpg

aan de banner wordt pas gewerkt als ik 250 reacties heb 🙂 nu moet ik nog wat mijn examen van morgen gaan voorbereiden.

~ door hoofdtelefoon op januari 24, 2008.

4 Reacties to “1.000.000 handtekeningen voor een gratis bbq”

  1. Ik ben voor de Europese barbecue premie en wil hier gerust 10 handtekeningen voor verzamelen.

  2. Ik ben ook voor de Europese barbecue premie en wil hier gerust 10 handtekeningen voor verzamelen!

  3. […] Mijn blog krijgt hier duidelijk meer bezoekers de laatste tijd. En dat is niet te wijten aan 1 miljoen handtekeningen voor een gratis europese bbq. Nee dat is duidelijk doordat veel mensen geinteresseerd zijn in het nieuws over Peter van de Veire. […]

  4. “ik ben voor de Europese barbecue premie en wil hier gerust 10 handtekeningen voor verzamelen”

    Marketingboys van Devos & Lemmens… spring hier op!

Geef een reactie

 
