Treinavontuur van de laptop en co

44 na 4 zaterdagvrijdagmiddag. Ik stap van mijn trein. Ik loop langs de lange trein en ga de trap af, ik sta voor het telefoonkot waarin ik ga bellen dat ze mij moeten komen halen (mijn gsm had een platte batterij) en besef plots dat ik mijn rugzak ben vergeten. Mijn rugzak waar op die moment mijn laptop, mijn harde schijf met backups,fotoapparaat,mengpaneel en mijn externe geluidskaart in zat. Mijn digitale ziel zat gewoon in die zak verpakt. Ik ren naar boven en zie de trein net vertrekken. Helemaal van mijn stuk begeef ik mij naar het loket en vraag waar ik naar verloren voorwerpen moet vragen. De man geeft mij een papiertje met een link op. Ik blijf doorvragen maar het enige waar hij naar verwijst is het papiertje. Ik bel naar huis en na een tijdje sta ik thuis. Ik vul mijn formulier van de NMBS in met een gedetailleerde beschrijving van de rugzak en de inhoud. Alle nummers die ik vind bel ik op maar overal klinkt ofwel klassieke muziek ofwel op 1 telefoon klinkt het dat ik het online formulier moet invullen. Ik kruip in mijn bed met het gevoel dat ik alles kwijt ben, niet alleen de echte waarde maar ook de emotionele waarde, stel u voor dat u uw laptop en al uw backups kwijtspeelt, gewoon omdat u op een feestje wat muziek moest gaan draaien. Ik sta op na een slechte nacht en ga onmiddelijk naar mijn zus haar laptop maar daarin zit geen mail van de nmbs. Met de moed der wanhoop bel ik het nummer van de verloren voorwerpen in sint niklaas , het eindstation van de trein waarop ik mijn rugzak liet liggen. Daar krijg ik een man aan de lijn waaraan ik het verhaal over mijn rugzak vertel. Hij antwoord mij dat die net naast hem staat. Die man is mijn held van de dag, samen met de kuisdiensten van de nmbs. Ik ga naar het station van Sint Niklaas en krijg mijn rugzak direct terug. Mijn respect voor de spoorwegen is enorm gestegen maar het zal toch nog een tijdje duren eerdat ik samen met mijn laptop nog eens de trein neem.

De afbeelding β€œhttps://i0.wp.com/www.erucksacks.com/usrimage/cat234.jpg” kan niet worden weergegeven, omdat hij fouten bevat.

Mijn rugzak is wel een ouder model πŸ™‚

~ door hoofdtelefoon op februari 23, 2008.

7 Reacties to “Treinavontuur van de laptop en co”

  1. Mijn ergste nachtmerrie is dat ik hetzelfde meemaak met mijn fotorugzak. Ik hou die panisch tegen mij aan als ik ermee op schok ben πŸ™‚
    Blij in uw plaats dat het goed is afgelopen!

  2. o jij hebt 2 lpatops ?

  3. Oei nee, dat moest zijn ” mijn zus haar laptop” πŸ™‚

  4. Zodadelijk neem ik de trein. Ik mijn rugzak zitten, jawel, een laptop, een backup van mijn harde schijf en mijn fotoapparatuur. Dankzij jou ga ik die nooit van mijn leven per ongeluk laten staan! πŸ™‚

  5. Ben hier terecht gekomen via de site van de lunatics (ik ben een mede lunatics-misser). Blijf je volgen denk ik πŸ™‚

  6. Oh wat ben jij een boffer!

  7. het spreekwoordelijke zweet brak mij hierbij al uit…
    en het strafste is dat ik niet eens een laptop bezit.

    ik freakte al toen ik mijn gsmlader eens een week niet vond.
    Voor de rest altijd kalm hoor!

    blij voor u! wie zoekt die vindt (ofzo?)

Geef een reactie

 
