Jpod

Ik heb net een boek van Douglas coupland uit. Jpod noemde het. Ook al had ik er al een paar reviews van gelezen, een boek over programmeurs leek me toch maar saai. Tot ik erin begon, het leest als een Maglev op topsnelheid. De zwartgallige humor deed me onmiddellijk terugdenken aan die twee jaar op denayer. Die hoewel ze nog maar 8 maanden geleden zijn al een eeuwigheid ver lijken. Hoe de mensen in dit boek beschreven worden, zo worden volgens mij sommige mensen daar als ze niet zouden oppassen. Ik voelde mij een geek omdat ik al de programmeer grapjes snapte, en mij kon amuseren met woorden in ascii code. En nogmaals, ik ben blij dat ik eruit ben gestapt, uit dat wereldje, het lag niet aan hun, het lag aan mij, ik kon het niet aan. Steeds dat presteren tegen de tijd, programma’s schrijven waar ik nog niet de helft van snapte. Ik zit hier nu op mijn plaats, ik ben ontsnapt uit Dpod.

 

https://i2.wp.com/images.usatoday.com/life/_photos/2006/05/23/jpod.jpg

Blijkbaar is het boek ondertussen zelfs een tv-serie.

~ door hoofdtelefoon op maart 16, 2008.

4 Reacties to “Jpod”

  1. als ge de polstok in uw bezit hebt dan zou ge mij een multiple choice-vraag kunnen voorschotelen door een aantal namen van pagina twee te noemen. Ik ga al een aantal veronderstellingen maken. Ik gok op een kennis van mannelijk geslacht, uit eerste (maar dat betreft maar één meisje) of tweede (tweede dus) bach. Dan moet het een persoon zijn die wel wat opvalt, sociaal en actief en velerlei dingen, anders zou ge hem mss niet zo makkelijk kennen want gij zit in 1e bach.
    Ik gok R…n anders is het misschien een streekgeno(o)t(e) die ge al langer dan vandaag kent.
    Laat maar iets weten. Valt er een prijs mee te verdienen als ik juist zit?

    wat dat boek betreft: ik steek het in mijn ‘planning’ (en hopen dat het er ooit van komt!)

  2. Treinliteratuur: je leest het niet omdat het spannend of interessant is, maar omdat je niks beters te doen hebt en omdat je er weinig hersenactiviteit voor nodig hebt. Een tv-serie lijkt me interessant. Ik ben benieuwd hoe zijn ouders eruit zien 🙂

  3. oei een dagje te laat
    toch nog een gok: patricia?

  4. Ha die pieter, mijn scoops collega.

    Jpod heb ik ook altijd eens willen lezen, mijn docent concept vorming had me dat boek aangeraden, maarja docenten geloven?!

    maar nu jij het aanraadt zal ik mij er misschien eens aan wagen!

Geef een reactie

 
