Mijn album top 10

Naar aanleiding van de album top honderd op stubru kijk ik even naar mijn cd collectie en presenteer u met graagte mijn eigen album top 10.

(1)Laten we beginnen bij nummer 1 Eigenlijk ook gewoon omdat het mijn favoriete groep is “surfer rosa” van pixies. Zo’n albums worden er nu gewoonweg niet meer gemaakt daar mogen we eerlijk over zijn. Eigenlijk samen met doolittle het beste album van de pixies maar ik zet er hier maar 1 album op omdat ik zoveel favoriete albums heb.

Surfer Rosa cover

(2) Rage against the machine van rage against the machine. Gewoon de krachtigste plaat van deze supergroep die ik trouwens op 2 juni live ga zien in het sportpaleis. De protestplaat van de jaren negentig als je het mij vraagt.

Rage Against the Machine cover

(3)The offspring-americana, Deze staat zo hoog omdat het mijn eerste album ooit was dat ik kocht en the offspring zich hiermee terug op de kaart van de punk revival zette. Een opgewekt album dat mij vooral leerde rock te apprecieren toen ik in het vijfde leerjaar zat.

Americana cover

(4) Nummer vier is een iets recenter album van echte elektronica helden Het recentste album van coldcut- sound mirrors was als je het mij vraagt echt een pareltje. Waarop alle aspecten van hun label ninja tune echt duidelijk hoorbaar zijn.

Sound Mirrors cover

(5) En Mijn nummer vijf is het recentste album dat ertussen zit. Hold on now youngster van los campesinos kan wat mij betreft op gelijke hoogte geplaatste worden met het debuut van the arctic monkeys.

Hold on Now, Youngster... cover

(6) Mijn nummer zes is ook al een redelijk recent album. Costello music van the fratellis. Een postpunk album met indie invloeden dat mij bij de eerste beluistering volledig van mijn stoel blies.

Costello Music cover

(7)Een pareltje in de geschiedenis van de triphop: Endtroducing van de turntablist DJ shadow.  Een album volledig opgebouwd uit samples. Voor zover ik weet het enige en eerste album ooit dat zo gemaakt is.

Endtroducing..... cover

(8) The ramones- Ramones, de ultieme en eerste punk plaat. Al wouden ze het zelf zo niet noemen. Harde songs die niet boven de 3 minuten uitkomen en maar uit drie tot vijf akkoorden bestonden. Muziek Zo simpel als het zijn kan maar oh zo goed.

Ramones cover

(9)The clash-London calling, Zoals jullie weten een album dat ik nog maar recent aankocht maar ik wist natuurlijk al wel welke schitterende nummers erop stonden. Nog zo een punk rock klassieker eigenlijk.

London Calling cover

~ door hoofdtelefoon op mei 1, 2008.

Eén reactie to “Mijn album top 10”

  1. Dag hoofdtelefoon!

    Omdat we jouw e-mailadres niet vonden zullen we hier maar wat komen zeggen! Maandag geven wij een pre-album release party (het album zal daar dus te verkrijgen zijn, maar het komt pas op 30 mei in de winkelrekken).

    Bij deze nodigen we je uit om te komen! Stuur een mailtje naar info@johnnyberlin.be met je voor- en achternaam als je van plan bent te komen, dan zetten plaatsen we je op de guestlist en geven we een gratis exemplaar van ons album.

    Misschien tot dan!

    Vriendelijke groeten,

    Johnny Berlin

Geef een reactie

 
