Einddag stuk

Donderdagavond ging ik naar de langverwachte einddag van het Kunstencentrum ‘t STUK in Leuven. Niet dat ik het zo goed vond dat het seizoen al gedaan was, nee hun affiche was gewoon zo veelbelovend. En er was een scorpio labo voorzien waarin de mensen van radio scorpio nog eens lieten zien wat ze in petto hadden.

Bij onze aankomst bleek al dat het een schot in de roos ging worden. Het binnenplein stond al vol met nieuwsgierige en kunstliefhebbende mensen die konden genieten van het enorme trommelspektakel door lokomotiv & Friends. In het stuk cafe gaven de Beatch boys al het beste van zichzelf en met hun muziekjes zorgden ze voor de juiste sfeer.

Een kijkje in de scorpio zaal leerde ons dat daar het grote geweld nog moest beginnen. Eppo Janssen zat rustig zijn zeven hoofdplaten te bespreken met een presentatrice in een zetel. Relax maar ik wou de sedan Vault zien. Echter de hoge bierprijzen (2 euro voor een pintje) lieten ons eerst afzakken naar de dichtsbijzijnde nachtwinkel om daar een voorraad rode vriendjes in te slagen. Terug in het stuk begaven we ons naar de labozaal alwaar we merkten dat de mannen van de Sedan Vault al volop het beste van zichzelf aan het geven waren 20 minuten te vroeg. Gelukkig konden we nog een groot deel van het optreden meepikken en zagen we dat het goed was. Ik was vooral onder de indruk van de synthesizer die ze hadden staan. Een echte analoge MS-20 van korg. Een pareltje!

Tussendoor was er het preparee impro gezelschap dat ons wat kwam entertainen. Maar omdat iedereen liever een praatje sloeg dan naar de show keek kwam hier niet veel van in huis. Eenmaal Soon begonnen was konden we ons terug concentreren op de muziek. Deze band bracht leuke popsongs maar ze misten ballen. Meer of minder kan ik daar niet over zeggen. Want op die moment werden we naar de champagne bar gezogen alwaar weer eens bleek dat connecties in het leven de wereld mooier maken. In het stukcafe swingden we onder de old school music de nacht in en beseften dat die de laatste wilde avond in een maand was. De examens wachten immers. Hoewel mijn wilde avond nog komt. 2 juni in het sportpaleis.

~ door hoofdtelefoon op mei 24, 2008.

3 Reacties to “Einddag stuk”

  1. […] hielp het seizoen van het STUK mee afsluiten. Stem of voeg toe aan […]

  2. Ik was er ook, bier was inderdaad een tikkel te duur en the sedan vault kwam er volgens mij niet helemaal uit. In tegenstelling tot u vond ik die synths niet altijd een meerwaarde.

  3. ja dat ligt gewoon aan mijn enorme zwak voor die MS-20 ik ben daar praktisch verliefd op op dat speeltješŸ˜€

Geef een reactie

 
